Jak działa ulga sponsoringowa dla firm wspierających sport ?
Według przepisów zawartych w Polskim Ładzie od 2022 roku podmioty wspierające sport będą mogły uzyskiwać z tego tytułu dodatkowe korzyści podatkowe. Rynek sponsoringu w Polsce szybko się rozwija. W 2020 roku sponsoring sportu to ok. 1 mld złotych wydanych przez firmy na wspieranie działalności klubów sportowych, reklamę, czy na stypendia dla sportowców.
O nowej uldze sponsoringowej pisałem w tym artykule – https://prawopilkarskie.pl/nowy-lad-podwojne-korzysci-podatkowe-dla-firm-sponsorujacych-sport/
Po przeczytaniu tego artykułu często pytaliście mnie o to jak ulga sponsoringowa ma działać w praktyce. Sprawdźmy to na konkretnym przykładzie. Zakładając, że firma w zamian za reklamę na strojach zawodników przekaże do klubu piłkarskiego kwotę 20.000 złotych, to:
– opłacając liniowy podatek PIT według 19% stawki w podatku dochodowym firma zyskuje 3.800 złotych, z uwagi na zaliczenie tego wydatku do kosztów uzyskania przychodów,
– dodatkowo firma zyskuje kwotę 1.900 złotych, a to z uwagi na możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania 50% poniesionego kosztu, tj. 10.000 złotych.
Zgodnie z powyższym przykładem, przeznaczając na sport kwotę 20.000 złotych można obniżyć swój podatek o 5.700 złotych. Im wyższa kwota przeznaczona na sponsoring sportowy, tym wyższa korzyść z tytułu ulgi sponsoringowej w podatku dochodowym.
Jeśli chciałbyś zainwestować lub zareklamować się poprzez piłkę nożną, zapraszam Cię do kontaktu.