7 – Pozyskuj sponsorów lokalnych dla klubu sportowego

W niedziele przedstawiam siódmy sposób na zwiększenie zysków w klubie piłkarskim – pozyskuj sponsorów lokalnych.

Stwórz profesjonalną ofertę sponsorsko – marketingową dla małych i średnich przedsiębiorców z Twojego regionu. Podziel ofertę na zróżnicowane cenowo pakiety korzyści. Dodatkowo, podziel ofertę ze względu na rodzaj sponsora np.: Sponsor Medialny, Sponsor Techniczny, czy Partner Wspierający oraz stwórz konkretną hierarchię sponsorów dopasowaną do zakresu prowadzonej działalności.

Pokaż wszystkie możliwości reklamowe jakie da przedsiębiorcy współpraca z Twoim klubem.

Pamiętaj, że możesz zaproponować podpisanie kliku rodzajów umów sponsoringu np.: umowy sponsoringu reklamy, umowy sponsoringu wyposażenia, umowy sponsoringu pracy lub umowę sponsoringu licencyjnego.

Dla zasad rozliczania sponsoringu ważna jest również forma prawna w jakiej działa Twój klub np.: stowarzyszenie, spółka, fundacja.

W ramach współpracy z lokalnym biznesem możesz stworzyć także wewnętrzny klub biznesu działający przy Twoim klubie, w ramach którego będziesz mógł organizować dedykowane spotkania dla przedsiębiorców.

Zachęcam również do udziału członków zarządu klubów sportowych w zewnętrznych (ogólnopolskich) klubach biznesu, jest to doskonałe miejsce do networkingu i nawiązywania nowych relacji biznesowych.

Szczegółowe informacje o zawieraniu umów sponsoringu znajdziesz na moim Blogu we wcześniejszych wpisach.

Podobne artykuły