Czy wiesz, że za odwołany lot należy się każdemu pasażerowi odszkodowanie?

Dzisiaj przybliżę jakie uprawienia przysługują pasażerowi w przypadku odwołanego lotu. Dlaczego postanowiłem napisać o tym na blogu piłkarskim? Niedawno przecież skończył się okres letnich zgrupowań piłkarskich oraz czas urlopów zawodników, w związku z czym być może wśród Czytelników są osoby, które będą chciały skorzystać z tego typu informacji.

Po pierwsze - należy wyjaśnić w jakich sytuacjach należy się odszkodowanie od przewoźnika. Otóż odszkodowanie od przewoźnika należy się każdemu pasażerowi za odmowę przyjęcia na pokład samolotu wbrew jego woli oraz za odwołaniu lotu. Przewoźnik jest również odpowiedzialny za opóźnienie lotu z jego winy.

Po drugie - co chyba najbardziej interesuje każdego pasażera – jakie są należne kwoty odszkodowania za odwołany lot?

W przypadku odwołania lotu odszkodowanie wynosi:

  1. 250 EURO- dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów,
  2. 400 EURO- dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów,
  3. 600 EURO- dla wszystkich innych lotów niż loty określone powyżej.

Po trzecie - otrzymanie przez pasażera odszkodowania w kwocie 250 EURO, 400 EURO lub 600 EURO nie zamyka sprawy, ponieważ pasażer może dodatkowo domagać się dalszego odszkodowania za poniesione przez niego starty mające bezpośredni związek z odwołanym lotem.

 

Dodatkowo warto wiedzieć, że w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu pasażerowi bezpłatnie należą się od przewoźnika:

  1. posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania,
  2. zakwaterowanie w hotelu w przypadku gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy lub gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera,
  3. transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).

Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe. Podobne świadczenia powinien zapewnić przewoźnik dla pasażerów, których lot jest opóźniony.

Warto jeszcze wyjaśnić, że odmowa przyjęcia na pokład oznacza odmowę przewozu pasażerów danym lotem, pomimo że stawili się oni do wejścia na pokład, chyba że odmowa przyjęcia na pokład jest racjonalnie uzasadniona, w szczególności przyczynami związanymi ze zdrowiem, wymogami bezpieczeństwa lub niewłaściwymi dokumentami podróżnymi.

Odwołanie lotu oznacza natomiast nie odbycie się lotu, który był uprzednio planowany i na który zostało zarezerwowane przynajmniej jedno miejsce.

Pamiętaj, że jeżeli cała drużyna piłkarska miała zaplanowany lot rejsowy i został on odwołany - to każdej osobie przysługuje odrębnie od przewoźnika wskazana powyżej kwota odszkodowania w EURO.

W przypadku problemów z uzyskaniem odszkodowania od przewoźnika zachęcam do kontaktu z Kancelarią – biuro@kancelaria-laszczyk.pl

Podziel się tym artykułem:

Facebook
Google+
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Print
Zamknij menu